Who and What is art-promotion?

Vincent Verbist 1980
Director : Vincent Verbist // Actionfields Gallery
more info: http://www.actionfields.be/

curator : COLLECTVALUE MUSEUM


Vincent Verbist // Actionfields presents
:

New opening Hoogstraat 323BXL

12 SEPTEMBER 2009

12/9 -18/10 new opening @ Actionfields

The Whole Nine Yards

Thomas Huyghe

Tom Woestenborghs

Ben Kruisdijk & Conny Kuilboer

Villeroy & Boch

Sacha Eckes

Charlotte Lybeer & Barry Camps

Joachim Devillé


more info www.actionfields.be



www.actionfields.be

AGENDA

what's new in the art scene:

Stefan Annerel vs. Bülent Evren




Stefan Annerel BAUHAUS Bülent Evren Visantabre

Stefan Annerel vs. Bülent Evren

DUEL gemengde technieken op paneel en olie op aluminium
26-04 tm 28-05-2008


opening zaterdag 26-04
17-19 uur

Galerie Smits 06 4300 1833 tijdens tentoonstelling
Fokke Simonszstraat 29 www.galeriesmits.nl wo-za 13.30-17.30
1017 TD Amsterdam contact@galeriesmits.nl zondag 4 mei 14-17



In deze duo tentoonstelling gaan de werken van een Vlaamse Belg en een Turkse Amsterdammer het gevecht met elkaar aan.

Wat opvalt is dat beide kunstenaars begonnen zijn in dezelfde techniek, namelijk olie op doek. Bij Annerel in uitvergrote ruitmotieven, bij Evren in geometrische vormen.
Vanaf 1985 begon Evren te experimenteren met het beschilderen van andere materialen en deze ook uit te snijden. De omslag naar aluminium als ondergrond kwam in 1986 en vanaf 1995 nam de figuratie geleidelijk de overhand. De Griekse oorlogsgod Arès deed zijn intrede ,in DUEL toont Evren ook de vrouwelijk pendant, Amorès.
Annerel maakte in 2005 zijn omslag van doek naar een combinatie van diverse materialen. Het resultaat van zijn onderzoekingstocht is een mengeling van glas, verf en hars op paneel, waarbij de glanzende hars het geheel druipend afsluit. Het zijn driedimensionale collages waar het spelplezier in schittering vanaf spat.

Het duel kent geen gelijke deelnemers, de contrasten zijn groot. Figuratie versus abstractie. Licht, twee millimeter dun aluminium versus zwaar, centimeters dik kunsthars. Ook in de formaten is er veel verschil, maar is dit bepalend voor het eindresultaat?

Niet gelijk in vorm, wel gelijkwaardig in moed: de toeschouwer ondergaat de spanning en geniet van deze krachtmeting